Category: Theology

Topic: John Calvin

English version [Ακολουθεί και η ελληνική εκδοχή]

John Calvin (10 Jul 1509 - 27 May 1564) is one of the three major introducers of Protestantism's religious reform, along with Martin Luther and Ulrich Ulrich Zwingli.

Calvin had as his center of action Geneva. With him begins a whole stream of Protestantism, the so-called Calvinism , whose central position is the absolute predestination , the ultimate power of God in the matter of salvation of every human soul regardless of their deeds and intentions. In this position he is influenced by Augustine and the so-called Augustians. On this position, Luther was almost based, while he later tempered his opinions, giving some space to man's initiative. This issue is the main point of distinction between Lutherans and Calvinists, as well as Jansenists, who are the Catholic followers of the human predestination, such as the physicist and philosopher Blaise Pascal. Many of the later churches, such as the Congregational, the Reformed and the Presbyterian, have Calvinism as their dogmatic body.





Ελληνική εκδοχή

Ο Ιωάννης Καλβίνος (John Calvin) (10 Ιουλ. 1509 – 27 Μαΐου 1564) είναι ο ένας από τους τρεις κύριους εισηγητές της θρησκευτικής μεταρρύθμισης του Προτεσταντισμού, μαζί με τον Μαρτίνο Λούθηρο (Martin Luther) και τον Ούλριχ Ζβίγγλιο (Ulrich Zwingli).

Ο Καλβίνος είχε σαν κέντρο δράσης του τη Γενεύη. Από αυτόν ξεκινά ένα ολόκληρο ρεύμα στον Προτεσταντισμό, ο λεγόμενος Καλβινισμός, του οποίου η κεντρική θέση είναι ο απόλυτος προκαθορισμός (predestination), η απόλυτη δηλαδή εξουσία του θεού στο ζήτημα της σωτηρίας ή μη της ψυχής του κάθε ανθρώπου ανεξάρτητα από τις πράξεις και τις προθέσεις του. Στη θέση αυτή είναι επηρεασμένος από τον Αυγουστίνο και τους λεγόμενους Αυγουστινιανούς. Πρόκειται για μια θέση από την οποία ξεκίνησε και ο Λούθηρος, αλλά αργότερα μετρίασε τις θέσεις του, δίνοντας λίγο χώρο και στην πρωτοβουλία του ανθρώπου. Κι έτσι το ζήτημα αυτό είναι και το κύριο σημείο διάκρισης Λουθηρανών και Καλβινιστών, όπως και των επίσης οπαδών του ανθρώπινου προκαθορισμού Καθολικών Γιανσενιστών, μεταξύ των οποίων ήταν και ο Pascal. Πολλές από τις μεταγενέστερες εκκλησίες, όπως οι Congregational, Reformed και Presbyterian έχουν ως δογματικό κορμό τους τον Καλβινισμό.

Η σκληροπυρηνική φύση της διδασκαλίας του Καλβίνου φαίνεται από πολιτική του στη Γενεύη, η οποία οδήγησε σε ένα καθεστώς τρομοκρατίας, διώκοντας και καίγοντας στην πυρά τους διαφωνούντες. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του Servetus. Ο Michael Servetus ήταν ένας Ισπανός γιατρός και ανατόμος που διατύπωσε μια άποψη για την Αγία Τριάδα που δεν άρεσε ούτε στους Καθολικούς ούτε στους Καλβινιστές. Η διδασκαλία του αποκηρύχθηκε από τον Καλβίνο και οι οπαδοί του τον έκαψαν στην πυρά, μετά από από απόφαση του ελεγχόμενου από τον Καλβίνο Συμβουλίου της πόλης.